GEAR4MUSIC VILKÅR OG BETINGELSER

Opdateret 28. Maj 2025

PRIVATLIVS- OG COOKIEPOLITIK

Vores fulde privatlivs- og cookiepolitik kan ses her.

VILKÅR OG BETINGELSER

Ingen erklæring eller betingelse for salg indeholdt i disse vilkår påvirker eller begrænser dine lovbestemte rettigheder som defineret i EU's forbrugerrettighedsdirektiv, Forbrugerrettighedsloven 2015 eller Forbrugeraftaleloven (information, annullering og yderligere omkostninger) 2013.

Alle ordrer på varer behandles af Gear4music Limited undtagen i tilfælde, hvor betaling sker med kredit- eller betalingskort, som behandles af Gear4Music Europe Limited, som er et helejet datterselskab af Gear4music Limited (der udfører ordrer modtaget og behandlet af Gear4music Europe Limited).


Gear4music Europe Limited er etableret i Irland.
 

Alle ordrer udføres i henhold til følgende betingelser, som udgør en del af og regulerer salgskontrakten. Kundens accept af varerne skal betragtes som accept af disse salgsbetingelser, medmindre kunden skriftligt meddeler sælgeren inden for 15 dage efter modtagelse af varerne. Ethvert vilkår, som kunden forsøger at pålægge, hvad enten det er i et dokument eller på anden måde, og som er i modstrid med eller supplerer disse betingelser, vil ikke blive accepteret. Ingen agent eller repræsentant for sælgeren har bemyndigelse til at ændre disse betingelser.

BETALINGSBETINGELSER

For ordrer afgivet med kredit- eller betalingskort vil betalingskortet blive debiteret, når ordren er bekræftet. Sælgeren forbeholder sig retten til at afvise betaling med kredit- eller debitkort. Direkte bankoverførsel anbefales, når betaling med kort ikke er en mulighed eller ikke accepteres. Sælgeren accepterer kun indkøbsordrer på 30 dages kredit fra anerkendte uddannelsesinstitutioner og offentlige myndigheder. Varer forbliver sælgerens ejendom, indtil de er betalt for fuldt ud, og sælgeren forbeholder sig retten til ikke at afsende varer, før der er modtaget godkendte midler.
 

FORSENDELSE AF ORDRER

Sælgeren er ikke bundet af en salgskontrakt, før varerne er modtaget af kunden. Som angivet på produktsiden er leveringsdatoerne kun et estimat – sælgeren gør sit bedste for at overholde den angivne leveringsdato. Mange produkter er på lager hos sælgeren, men i nogle tilfælde er den angivne dato et skøn over den tid, det vil tage at bestille varen fra producenten og levere den til kunden. Sælgeren forbeholder sig retten til at levere ordrer i flere dele, men opkræver ikke mere end den samlede annoncerede leveringspris for levering af ordren i sin helhed.
 

VARER, DER BESKADIGES UNDER TRANSPORT

  1. Alle varer, der modtages af kunden, og som har lidt skade under transport, skal rapporteres til sælgeren så hurtigt som muligt og senest inden for 14 dage efter modtagelsen af varerne.
  2. Sælgeren afhenter beskadigede varer hos kunden og leverer erstatningsvarer så hurtigt som muligt for egen regning.
  3. Sælgeren påtager sig ansvaret for varernes tilstand, indtil de er leveret til kunden, så enhver skade eller ødelæggelse under transport er sælgers ansvar, men hvis der sker noget efter, at varerne er afleveret til kunden, på kundens dedikerede sikre sted eller hos kundens udpegede nabo, er det kundens ansvar, og sælgeren kan ikke påtage sig noget erstatningsansvar for skader.
  4. Sælgeren påtager sig intet erstatningsansvar for varer, der er beskadiget under transport, hvis kunden rapporterer skaden mere end 14 dage efter modtagelsen af varerne.
  5. Sælgeren refunderer rimelige returomkostninger, hvis kunden kan fremlægge uafhængigt bevis for, at skaden kan tilskrives sælgeren eller dennes instruerede kurer.
  6. Hvis kundens returnerede varer trods passende og sikker emballage beskadiges under transporten fra kunden til sælgeren, påtager sælgeren sig ansvaret, hvis afhentning og levering er arrangeret og faciliteret af sælgeren.
  7. Hvis kunden har arrangeret at sende varen tilbage til sælgeren for kundens regning, påtager sælgeren sig intet ansvar, og kunden skal kontakte sit kurerfirma for at få kompensation for tab af refusion eller bruge sin valgte transportforsikring.


LEVERING AF DEN FORKERTE VARE

  1. Enhver vare, som kunden modtager og anser for at være den forkerte vare, skal rapporteres til sælgeren så hurtigt som muligt og senest inden for 14 dage efter modtagelsen af varerne.
  2. Sælgeren afhenter den forkerte vare hos kunden og leverer hurtigst muligt en erstatningsvare for egen regning.
  3. Det er kundens ansvar at returnere den forkerte vare eller enhver vare, som ved et uheld er blevet leveret til kunden af sælgeren uden, at kunden har foretaget en ordre eller betaling.
  4. Hvis kunden ikke returnerer den, opkræver sælgeren de fulde omkostninger for varen af kunden.


TILBAGETRÆKNING ELLER ANNULLERING AF ORDRER

  1. Kunden har ret til at annullere en ordre på varer, der er købt på sælgerens hjemmeside eller afgivet telefonisk eller via e-mail, senest 30 dage efter levering og 14 dage efter levering for brugte varer. For enhver annullering af en ordre inden for kundens lovbestemte rettigheder eller under sælgerens pengene-tilbage-garanti, er kunden ansvarlig for at returnere varerne til sælgeren på kundens egen regning.
  2. Ordrer kan annulleres pr. brev, e-mail eller telefon.
  3. Varer skal returneres senest 14 dage fra den dag, hvor kunden meddelte annulleringen til sælgeren.
  4. Der er nogle begrænsninger for produkter, der kan annulleres efter levering, som beskrevet nedenfor:
    • Software, CD'er og DVD'er, der er brugte, ikke forseglede og/eller registreret hos producenten i kundens navn;
    • Varer, der kommer direkte i kontakt med næse, ører eller mund, såsom in-ear-monitorer eller rørblad til træblæsere, som normalt sælges forseglet i en butik og ikke kan testes af hygiejniske årsager;
    • Varer, der er blevet blandet/installeret uadskilleligt med andre varer efter levering eller ændret på nogen måde.
  5. Kunden rådes til at pakke sine produkter omhyggeligt ud, opbevare al emballage sikkert, undersøge varerne, og hvis kunden ikke ønsker at beholde varerne, at lægge dem tilbage i kassen, så de kan returneres sikkert.
  6. Sælgeren kan annullere enhver ordre afgivet af en kunde, indtil varerne er modtaget af kunden, hvis sælgeren ikke længere er i stand til at levere varen, der har været en betydelig prisændring på varen, sælgeren har mistanke om, at transaktionen er svigagtig, eller hvis sælgeren mener, at kunden misbruger sin returpolitik. Hvis en ordre annulleres af forhandleren, vil alle beløb, som kunden har betalt, blive refunderet fuldt ud inden for 10 dage.


KUNDERETURNERING:

Nye produkter:

  1. Produkter kan returneres mod fuld refusion inden for 30 dage efter levering.
  2. Forudsat at kunden informerer sælgeren inden for 30 dage efter levering til kunden, refunderer sælgeren standard leveringsomkostninger.

Brugte produkter:

  1. Produkter kan returneres mod fuld refusion inden for 14 dage efter levering.
  2. Forudsat at kunden informerer sælgeren inden for 14 dage efter levering til kunden, refunderer sælgeren standard leveringsomkostninger.

Alle produkter:

  1. Hvis kunden annullerer en ordre i overensstemmelse med sine lovbestemte rettigheder eller ønsker at returnere en vare i henhold til sælgerens pengene-tilbage-garanti, er kunden ansvarlig for at returnere varerne til sælgeren. Anmodninger om returnering af annullerede ordrer medfører et gebyr. Gebyret afhænger af varens størrelse og vægt.
  2. Hvis sælgeren modtager varer, der ikke har været behandlet med rimelig omhu, reducerer sælgeren kundens tilbagebetalingsbeløb svarende til reduktionen i varens værdi.
  3. Nogle varer er kun berettiget til en pengene-tilbage-garanti, hvis de returneres til sælgeren i ubrugt tilstand og er forseglede i den originale emballage, og i tilfælde af software, uregistrerede. Disse varer inkluderer:
    • Software
    • CD'er og DVD'er
    • In-ear-øretelefoner og in-ear-monitorer
    • Ørepropper og høreværn
    • Mundstykker, rørblad osv... til træblæse- og messinginstrumenter
    • Produkter til mund- og læbepleje
  4. Alle returnerede træblæse- og messinginstrumenter pålægges et desinfektionsgebyr på 5 GBP, hvis de ikke returneres ubrugte og med hygiejneforseglingen intakt.
  5. Hvis en kunde returnerer en smart eller tilsluttet enhed, rådes vedkommende til at sikre, at de kobler enheden fra deres hjemme- eller firmanetværk og sletter eller fjerner forbindelsen til deres personlige konti, f.eks. Google, Spotify eller Amazon Alexa. Hvis en enhed har en datalagringsfunktion, skal alle private data slettes, før varen returneres til sælgeren. Sælgeren vil bestræbe sig på at fabriksnulstille alle sådanne enheder, men sælgeren garanterer ikke dette og påtager sig ikke noget ansvar for skader forårsaget af misbrug af en tredjepart.


DEFEKTE VARER INDEN FOR STANDARDGARANTIEN:

Nye produkter:

  1. Alle produkter har en garanti på mindst 5 år, medmindre andet er angivet.
  2. Sælgeren sørger for indsamling og reparation af alle produkter, der bliver defekte på grund af produktionsfejl inden for 2 år efter købet.
  3. Hvis produktet ikke kan repareres inden for 60 dage, vil der blive udstedt et erstatningsprodukt, som ikke er ældre og ikke er i dårligere stand end det originale produkt, som kunden returnerede.
  4. Hvis varen bliver defekt inden for garantiperioden, men efter 1 år fra leveringsdatoen, gælder de samme betingelser som ovenfor, men kunden forventes at betale for alle rimelige skridt til at bevise, at fejlen er resultatet af fabrikationsfejl og ikke normal slitage eller misbrug fra kundens side.
  5. Produkter kan ikke returneres til sælgeren med henblik på refusion senere end 30 dage fra levering, medmindre sælgeren ikke er i stand til at overholde sine garantiforpligtelser.

Næsten nye og eks-demo-produkter:

  1. Alle produkter har mindst 2 års garanti, medmindre andet er angivet.
  2. Sælgeren sørger for afhentning og reparation af alle varer, der bliver defekte på grund af produktionsfejl inden for denne garantiperiode.
  3. Hvis produktet ikke kan repareres inden for 60 dage, vil der blive udstedt et erstatningsprodukt, som ikke er ældre og som ikke er i dårligere stand end det originale produkt, der returneres af kunden.
  4. Hvis varen bliver defekt inden for garantiperioden, men efter 1 år fra leveringsdatoen, gælder de samme betingelser som ovenfor, men kunden forventes at betale for alle rimelige skridt til at bevise produktionsfejlen.
  5. Produkter kan ikke returneres til sælgeren med henblik på refusion senere end 30 dage fra levering, medmindre sælgeren ikke er i stand til at overholde sine garantiforpligtelser.

Brugte produkter:

  1. Alle produkter har mindst 1 års garanti, medmindre andet er angivet.
  2. Sælgeren sørger for afhentning og reparation af alle varer, der bliver defekte på grund af produktionsfejl inden for denne garantiperiode.
  3. Hvis produktet ikke kan repareres inden for garantiens varighed, vil der blive udstedt en refusion.
  4. Produkter kan ikke returneres til sælgeren med henblik på refusion senere end 14 dage fra levering, medmindre sælgeren ikke er i stand til at overholde sine garantiforpligtelser.

Alle produkter:

  1. Denne garanti udelukker varer, der er blevet defekte på grund af forkert brug, utilsigtet skade eller enhver anden grund end produktionsfejl.
  2. Hvis en vare viser sig at være uden fejl, når den returneres til sælgeren, og er uden for perioden for pengene-tilbage-garantien, returnerer sælgeren varen til kunden mod et mindre gebyr.
  3. Sælgeren anbefaler, at kunden forsikrer sine varer.


ANSVAR:

  1. Sælgeren er ikke ansvarlig for forretningsmæssige tab eller indkomststab under nogen omstændigheder.
  2. Selv om sælgeren gør alt for at sikre, at de leverede varer i enhver henseende svarer til den angivne specifikation eller beskrivelse, er sælgeren ikke ansvarlig for mindre variationer i specifikationen, og sådanne mindre variationer kan ikke gøres til genstand for krav mod sælger.
  3. Sælgeren tager alle rimelige forholdsregler i det omfang, der er muligt, for at holde oplysningerne om kundens ordre og betaling sikre, men i mangel af uagtsomhed fra sælgerens side kan sælgeren ikke holdes ansvarlig for tab, som kunden måtte lide, hvis en tredjepart skaffer sig uautoriseret adgang til data, som kunden giver, når han får adgang til eller bestiller fra sælgerens websteder.


KUNDEKLAGER

I tilfælde af, at kunden vil klage, skal vedkommende først ringe eller oprette en ny sag via linket "Kontakt os" på vores hjemmeside. I mange tilfælde kan en klage bedst løses af den person, der er ansvarlig for det pågældende problem. Hvis klagen er blevet modtaget af denne person, kan vedkommende muligvis løse den hurtigt, og det gør vedkommende, hvis det er muligt og passende.

Uanset om klagen er blevet løst eller ej, bliver klageoplysningerne videregivet til kundeservicelederen inden for en uge. Når kundeservicelederen modtager klagen, registrerer vedkommende den i klageloggen. Hvis den ikke allerede er blevet løst, uddelegerer vedkommende en passende person til at undersøge og træffe passende foranstaltninger. Hvis klagen vedrører en bestemt person, skal vedkommende informeres og have rimelig mulighed for at svare. Klager skal bekræftes af den person, der håndterer klagen, inden for tre arbejdsdage.

I bekræftelsen skal det oplyses,hvem der behandler klagen, og hvornår den person, der har indgivet en klage, kan forvente et svar. Ideelt set bør vedkommende modtage en endelig respons inden for to uger. Hvis dette ikke er muligt, f.eks. fordi en undersøgelse ikke er helt afsluttet, skal der sendes en statusrapport med en angivelse af, hvornår der vil blive givet et fuldstændigt svar. Uanset om klagen er berettiget eller ej, skal svaret til personen, som indgav en klage, beskrive de foranstaltninger, der er truffet for at undersøge klagen, konklusionerne fra undersøgelsen og eventuelle foranstaltninger, der er truffet som følge af klagen. Hvis klageren mener, at problemet ikke er blevet løst tilfredsstillende i første fase, kan vedkommende anmode om, at klagen gennemgås på bestyrelsesniveau. På dette stadie vil klagen blive sendt videre til bestyrelsen. Anmodningen om gennemgang på bestyrelsesniveau skal bekræftes inden for en uge efter modtagelsen. I bekræftelsen skal der stå, hvem behandler sagen, og hvornår klageren kan forvente et svar.

EU-kommissonen har skabt en platform dedikeret til forbrugerrettighedsklager (ODR) for at tillade kunder at indsende klager vedrørende produkter eller tjenester via en onlineformular. Besøg venligst https://ec.europa.eu/consumers/odr/ for flere oplysninger.


VILKÅR OG BETINGELSER FOR UDVIDET GARANTI:

Disse vilkår og betingelser ændrer standardvilkårene og -betingelserne for en bestemt vare i tilfælde af, at kunden har købt en udvidet garanti med den pågældende vare, og skal erstatte de relevante klausuler i standardvilkårene og -betingelserne. Hvis der ikke er angivet et andet vilkår i disse vilkår og betingelser, forbliver standardklausulerne gældende.


DEFEKTE VARER INDEN FOR UDVIDET GARANTI:

  1. Hvis produktet bliver defekt på grund af en produktionsfejl inden for en periode på to år, vil sælgeren sørge for en gratis returnering.
  2. Efter to år er kunden ansvarlig for omkostningerne i forbindelse med at returnere varen til sælgeren og omkostningerne i forbindelse med at levere varen tilbage til kunden.
  3. Sælgeren refunderer rimelige returneringsomkostninger, hvis kunden kan fremlægge uafhængigt bevis for, at fejlen kan tilskrives sælgeren eller producenten.


TILBAGETRÆKNING ELLER ANNULLERING AF ORDRER:

  1. Med forbehold for de garantiudelukkelser, der er beskrevet i dette dokument, kan produkter returneres mod fuld refusion inden for det antal dage, der er angivet fra levering.
  2. I stedet for sælgerens standard 30-dages pengene-tilbage-garanti er der op til 180 dage til rådighed (det nøjagtige antal dage er angivet på produktsiden). Dette er underlagt følgende:

    For returanmodninger foretaget inden for 30 dage fra levering:
    • Kunden skal sende produkterne tilbage til sælgeren, eller alternativt kan sælgeren arrangere en afhentning mod et gebyr afhængigt af varens størrelse og vægt.
    • Alle omkostninger for standardlevering, der er pålagt kundens ordre, bliver refunderet.
    • Omkostningerne ved den udvidede garanti bliver refunderet.

    For returanmodninger foretaget efter 30 dage fra levering:
    • Hvis pengene-tilbage-garantien udnyttes efter 30 dage fra levering, men op til 180 dage fra levering, skal kunden sende produkterne tilbage til sælgeren, eller alternativt kan sælgeren arrangere en afhentning mod et gebyr, der afhænger af varens størrelse og vægt.
    • Den oprindelige ordres leveringsomkostninger bliver ikke refunderet.
    • Gebyret for den udvidede garanti, som kunden oprindeligt betalte, refunderes ikke.

OMKOSTNINGER FOR DEN UDVIDEDE GARANTI
  1. For kunder i visse fjerntliggende områder kan prisen for den udvidede garanti være marginalt højere på grund af potentielt højere omkostninger i forbindelse med afhentning og omlevering.
  2. Kunden vil kunne se denne pris, når vedkommende indtaster sine adresseoplysninger under betalingen.


VILKÅR FOR TILBAGEBETALING:

Hvis kunden ikke har brugt garantien efter garantiperioden, kan vedkommende indsende en kopi af garantibeviset og den originale købsfaktura til sælgeren inden for en måned efter udløbsdatoen, hvorefter sælgeren sender en check på 50 % af de oprindelige garantiomkostninger.


OVERDRAGELSE AF GARANTIEN:

  1. Hvis kunden overdrager ejerskabet af varerne med garanti, skal sælgeren underrettes pr. e-mail om den nye ejers oplysninger, herunder navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer inden for 30 dage efter, at varen er solgt.
  2. Hvis dette ikke gøres, bortfalder garantien, og den nye ejer vil ikke kunne gøre krav.
  3. Tilbagebetalingsmuligheden efter garantiperioden gælder ikke, når en garanti er blevet overført.


LÅNEUDSTYR:

  1. Hvis produkter, der er dækket af denne garanti, ikke er repareret inden for 30 dage efter Gear4music har modtager varerne, kan kunden anmode om et gratis låneprodukt.
  2. Låneudstyret er ikke beregnet som en direkte erstatning og har muligvis ikke den samme pris eller de samme funktioner som det originale produkt, men det skal have lignende funktionalitet. (Hvis dit digitale klaver f.eks. går i stykker, kan vi låne dig en anden type digitalt klaver, indtil dit produkt er blevet repareret, eller indtil vi bliver enige om en erstatningsmodel eller tilbagebetaling som beskrevet i denne politik).
  3. Lånte produkter forbliver til enhver tid Gear4musics ejendom, men skal være forsikret mod tyveri og skade forårsaget af kunden.


ERSTATNINGSPRODUKTER:

  1. Hvis en vare ikke kan repareres inden for 60 dage, vil der blive leveret en tilsvarende erstatningsvare med lignende funktionalitet.
  2. Erstatningsvarer er ikke nødvendigvis nye, men de er fuldt funktionsdygtige og er ikke ældre end den vare, de erstatter.
  3. Erstatningsprodukter er ikke dyrere end det produkt, de erstatter.
  4. Egnetheden af erstatningsprodukter skal drøftes med kunden, men den definitive beslutning om deres egnethed skal træffes af Gear4music.
  5. Enhver reparation eller udskiftning af et defekt produkt vil ikke forny eller forlænge denne garanti ud over den oprindelige udløbsdato for garantien.


KONTANT RABAT:

Hvis det i løbet af garantiperioden ikke er muligt at levere et egnet erstatningsprodukt som beskrevet ovenfor, eller hvis det foreslåede erstatningsprodukt har en væsentlig anden specifikation end det oprindelige produkt, som ikke er acceptabelt for kunden, tilbydes der en kontakt refusion efter afskrivning, der baseres på følgende procentdel af den oprindelige købspris:

1. år: 100 %, 2. år: 70 %, 3. år: 45 %, 4. år: 30 %, 5. år: 20 %, 6. år: 15%.

Detailprisen for den udvidede garanti refunderes ikke.

Varer, der udskiftes eller der betales kontaktrabat for, er Gear4musics ejendom.


ANNULLERING AF POLICEN:

Forsikringen kan til enhver tid annulleres, og der vil blive givet en forholdsmæssig rabat baseret på den tid, der er tilbage af forsikringen. Policen kan dog ikke annulleres, hvis der allerede er fremsat et krav.


UNDTAGELSER FRA GARANTIEN:

Denne garanti er designet til at dække producentfejl. Hvis varen fejler af en eller anden grund, der ikke skyldes producentfejl, herunder en af følgende grunde, er denne garanti ikke gyldig:

  • Misbrug eller forkert håndtering
  • Produktet er blevet brugt til noget, som det ikke er designet til (misbrug)
  • Slitage ud over det, produktet er beregnet til
  • Ugunstige miljømæssige forhold
  • Produktet er blevet ændret eller modificeret
  • Fejlen skyldes brug af tilbehør eller supplerende dele, der ikke er specifikt godkendt af produktproducenten.
  • Der er anvendt en uhensigtsmæssig strømforsyning eller et uhensigtsmæssigt batteri.
  • Utilstrækkelig pleje og vedligeholdelse


ANDRE OPLYSNINGER

I henhold til ny lovgivning er vi forpligtet til at påpege, at du ikke behøver at købe en udvidet garanti samtidig med, at du køber dine varer. Du har ret til at shoppe rundt, og vi vil aktivt opfordre dig til at gøre dette. Denne garanti er en ekstra service til vores kunder, og vi synes virkelig, at den er de få penge værd, som den koster.

Denne garanti er et eksklusivt tilbud og drives og støttes økonomisk af Gear4music Limited. Kompensationsordningen for financielle tjenester (Financial Services Compensation scheme) gælder ikke for denne garanti, og pengene er ikke øremærket fra Gear4music Limited. Denne garanti er ikke en forsikringspolice, og vi foreslår, at du også forsikrer dine varer mod tyveri og skade.

Når du køber et produkt, er du beskyttet af EU's forbrugerrettighedsdirektiv (2011/83). Inden for de første 12 måneder skal forhandleren bevise, at de varer, du købte, opfyldte de nødvendige standarder. Efter de første 12 måneder er det op til kunden at bevise, at produktet var defekt, da det blev leveret: Dette kan indebære, at kunden indleder en retssag. Yderligere oplysninger om forbrugerrettigheder kan findes her.

EU's forbrugerrettighedsdirektiv dækker dig under meget specifikke omstændigheder, hvis dit udstyr fejler efter købet. Vores udvidede garanti giver en meget mere omfattende dækning. Denne garanti fjerner stress og besværet med at fremsætte et krav ud over producentens standardgarantiperiode.

SÆLGER TIL GEAR4MUSIC

I den følgende kontrakt bruges udtrykkene "Vi/Os/Vores" til at henvise til Gear4music Limited og "Du/Din" til at referere til dig som sælger, der sælger en vare ("vare") til Gear4music Limited.

Vurderinger af brugte produkter

  1. Den estimerede værdiansættelse af din vare vil blive givet, når du har udfyldt onlinevurderingsformularen. Denne vurdering vil blive vist på skærmen og sendt til dig via e-mail. Vi forbeholder os ret til ikke at udstede et skøn, hvis vi ønsker det. Den estimerede værdiansættelse er kun et skøn (ikke et tilbud) og kan ændres, hvis vi fastslår, at tilstanden/typen/fuldstændigheden af ​​din vare er anderledes end den, du beskrev.
  2. Hvis du ønsker at fortsætte med at sælge din vare til os efter modtagelsen af ​​den anslåede værdiansættelse, skal du sende din vare til os, se afsnittet om "Transport af brugte produkter til Gear4music" nedenfor. Din vare vil blive undersøgt og vurderet ved modtagelse på vores lager, og vi har ret til at omvurdere din vare i overensstemmelse med punkt 3 og 4 nedenfor, hvilket vil afgøre et ikke-omsætteligt vurderingstilbud.
  3. Hvis vores værdiansættelse er lig med eller overstiger vores oprindelige estimerede værdiansættelse, vil vi automatisk enten indbetale dette beløb til din konto eller give dig kontokredit, som aftalt. Bemærk venligst, at når du har valgt en betalingsmetode, kan vi ikke ændre denne.
  4. Hvor vores endelige vurdering er mindre end vores oprindelige estimerede værdiansættelse, vil vi rådgive dig via e-mail og informere dig om den reducerede værdi for din vare. De mest almindelige årsager til brugen af ​​en estimeret værdiansættelse er:
    • varen er blevet forkert beskrevet eller er falsk;
    • elementet er ufuldstændigt eller har ikke alle dele, der kræves for at aktivere normal drift;
    • varen er ikke pakket ordentligt eller sikkert, så den er blevet beskadiget under transporten til os; eller
    • varen er gået i stykker eller er i dårlig stand eller i en stand, der ikke var angivet eller synlig på tidspunktet for den estimerede værdiansættelse.
    Du har 30 dage fra den dato, hvor vi sender dig tilbuddet om reduceret værdiansættelse (vi kalder denne 30-dages periode som "Acceptperioden") til enten at acceptere eller afslå enhver reduceret værdiansættelse (hvis foretaget). Dette skyldes, at vi ikke kan opbevare varer i lange perioder.
  5. Hvis vi modtager e-mail-kommunikation fra dig inden for acceptperioden, at du afviser den reducerede værdi, returnerer vi din vare til dig til den adresse, du allerede har angivet, for din regning. Du skal betale returneringsomkostningerne på det tidspunkt, hvor du afslår den reducerede værdiansættelse. Hvis vi ikke modtager et svar på vores tilbud om reduceret værdiansættelse inden for acceptperioden, eller du undlader at betale returgebyrerne, efter at du har afvist den reducerede værdi, kan din vare blive bortskaffet som vi finder passende efter 30 dage fra den dato, hvor vi giver dig skriftlig besked (en "afhentnings-/bortskaffelsesmeddelelse").
  6. Hvor, efter vurdering fra os, ikke foretages en reduceret værdiansættelse, og din vare anses for at være uacceptabel, vil vi rådgive dig via e-mail og arrangere returneringen af ​​din vare på din regning. Varer vil blive tilbageholdt i 30 dage for at betale returgebyrer. Hvis vi ikke modtager et svar på denne meddelelse, eller hvis du undlader at betale returgebyrerne, kan din vare blive bortskaffet som vi finder passende efter 30 dage fra den dato, hvor vi underretter dig skriftligt via en meddelelse om afhentning/bortskaffelse.
  7. Du skal inkludere alt tilbehør, der kræves for at muliggøre normal drift af din vare, dette inkluderer, men er ikke begrænset til, strømforsyningsenheder, adaptere, kabler, omformere og stativer. Vi vil informere dig via e-mail, hvor varer er ufuldstændige og kan enten anmode om, at sådant tilbehør sendes til os inden for 30 dage, reducere din anslåede værdiansættelse for at tage højde for manglende tilbehør eller afvise at købe dine varer. Eventuelle ufuldstændige varer kan returneres til dig for din regning. Hvis vi ikke modtager efterspurgt tilbehør inden for 30 dage efter en meddelelse, der anmoder om det, kan din vare blive bortskaffet som vi finder passende efter 30 dage fra den dato, hvor vi underretter dig skriftligt via en indsamlings-/bortskaffelsesmeddelelse.
  8. Hvor du udtrykkeligt vælger at afhente din vare efter en meddelelse om indsamling/bortskaffelse, aftaler vi med dig et tidspunkt og en dato for afhentning og oplyser afhentningsadressen. Vores ansvar for varen ophører ved afhentningsstedet på det aftalte afhentningssted. Hvis du ikke afhenter varen på det aftalte tidspunkt, dato og sted, vil vi informere dig via e-mail og arrangere returneringen af ​​din vare for din regning som angivet i afsnit 6 ovenfor.
  9. Vi er ikke ansvarlige for tab eller skader, som du måtte lide på grund af, at vi bortskaffer eller sælger dine varer i henhold til afsnit 5, 6 og 7, forudsat at vi har overholdt proceduren nævnt ovenfor, og vi ikke har handlet uagtsomt i forhold til sådan bortskaffelse eller salg.

Transport af brugte produkter til Gear4music

  1. Du må ikke sende os nogen varer, som du ikke ejer, eller som er underlagt lejekøb eller andre låneordninger. Varer kan sendes til os enten ved hjælp af vores kurerservice eller via en hvilken som helst sporet leveringsmetode efter dit valg. Det er dit ansvar at indhente en kvittering fra transportøren og opbevare denne til sporings- og forsikringsformål.
  2. Vare sendt til os til vurdering forbliver udelukkende på din risiko, indtil de modtages af os, medmindre de sendes ved hjælp af vores kurerservice. Afhentning af en fragtmand betyder ikke, at vi har bekræftet accept af din vare, som du har sendt. Accept af din vare vil først blive bekræftet, når vi har modtaget din vare.
  3. Varer, der sendes til os ved hjælp af vores kurerservice, er på vores risiko, når de er modtaget af vores kurer. Forsendelser er forsikret til en maksimal værdi af £60. Hvis du har brug for yderligere forsikring, skal du selv tegne denne.
  4. Genstande, der efterlades på et afhentnings-/afleveringssted, og som forsvinder under transporten, er ikke på vores risiko, medmindre du kan sende en underskrevet kvittering med posten, der tydeligt viser navnet på den person, der har accepteret din pakke, og det tidspunkt, hvor du afleverede pakken. Hvis du ikke kan levere en gyldig kvittering fra transportøren, kan du muligvis ikke gøre krav på tab eller skade på din vare (med forbehold for vores bekræftelse på, at vi ikke har modtaget din vare). Vi er berettiget til at foretage sådanne undersøgelser, som vi finder nødvendige for at sikre os gyldigheden af ​​ethvert krav om tab eller beskadigelse af din vare.
  5. Du skal sikre, at du pakker varerne på en sikker og korrekt måde for at forhindre beskadigelse eller tab under transport. Du bør følge vores emballagevejledning, der er tilgængelig på vores websted emballagevejledning
  6. Ved beregning af værdien af ​​ethvert krav, du måtte fremsætte, accepterer vi ingen andre værdiansættelser end vores egen for den vare, som du måtte gøre krav på, og vi påtager os under ingen omstændigheder noget ansvar for andre tab, skader eller kompensation som følge af brugen af ​​vores kurertjenester. Vi vil underrette dig via e-mail om resultatet af vores undersøgelse, og hvis dit krav lykkes, vil der blive foretaget betaling op til en værdi af £60 i overensstemmelse med afsnit 4 ovenfor.
  7. Alle varer modtaget af os, som har lidt skade på grund af utilstrækkelig emballage, kan blive afvist og returneret for din regning. Under sådanne omstændigheder vil vi rådgive dig via e-mail og arrangere returnering af din vare på din regning. Varer vil blive tilbageholdt i 30 dage for at betale returgebyrer. Hvis vi ikke modtager et svar på denne meddelelse, og du undlader at betale returgebyrerne, kan din vare blive bortskaffet som vi finder passende efter 30 dage fra datoen for vores kommunikation.
  8. Detaljer om, hvordan du pakker din vare korrekt, kan ses under onlinevurderingsprocessen og leveres via e-mail, når en første vurdering er foretaget. Vejledning om bedømmelse af produktets tilstand vises under indbytningsprocessen på vores hjemmeside.
  9. Du er ikke forpligtet til at gøre det, men vi anbefaler, at du tager og beholder billeder af din vare før emballering og når de er pakket. Dette kan i høj grad hjælpe med at forfølge krav, hvor varer ved et uheld bliver beskadiget under transporten eller beskadiget på grund af utilstrækkelig emballage.
  10. Alle ikke-dokumenterede varer eller tilbehør, der sendes med din vare (uanset om det er bevidst eller ej) vil blive antaget at være inkluderet i salget, medmindre det er angivet skriftligt forud for vores modtagelse af varen.

Juridisk

  1. Ved at acceptere vores tilbud og acceptere at sælge den eller de specificerede varer til os i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser, og hvis du ikke er enig med dem, bør du ikke sende din vare til os. Du garanterer, at du er den lovlige ejer af varen, at du har ret til at sælge, og at varen er fri for enhver tredjeparts interesser eller krav. Hvis det senere viser sig, at varen er stjålet eller ikke er fri for interesse eller krav fra tredjepartsarrangementer, giver vi dig besked via e-mail og sætter varen i karantæne. Du har 30 dage til at bevise, til vores rimelige tilfredshed, at du er den juridiske ejer af varen, og at den er fri for enhver tredjeparts interesse eller krav. Vi påtager os intet ansvar eller ansvar for at afvise din vare eller ikke returnere din vare til dig under disse omstændigheder.
  2. I tilfælde af at varen bliver stjålet eller ikke er fri for tredjepartsinteresser eller krav, forbeholder vi os retten til at søge retsmidler (både civile og strafferetlige) mod dig. Du skal holde os skadesløs for ethvert civilt erstatningskrav, hvor varerne er bevist at være stjålne eller forfalskede
  3. Vi formaterer alle lagerenheder, hvor vores værdiansættelse svarer til vores oprindelige estimerede værdiansættelse.
  4. Du er ansvarlig for at fjerne brugerindhold eller personlige oplysninger fra dine varer, før du sender dem til os til vurdering. Du anerkender, at disse data vil blive slettet af os, hvor vores værdiansættelse accepteres eller anses for accepteret i en med den ovenfor skitserede proces.
  5. Vi er ikke ansvarlige eller har noget ansvar over for dig for tab af data eller indhold, som du undlader at slette, og som er blevet fjernet fra ethvert element i henhold til afsnit 4 ovenfor.