Returnering og tilbagebetaling

 

Du kan købe fra Gear4music med fuld tillid og fred i sindet. Som standard giver vi en 30 dages tilbagebetalingsgaranti som kan udvides op til 180 dage for et mindre gebyr. Se al information

Tidsperiode for returnering og tilbagebetaling

UK & Europe EU standard Gear4music standard Gear4music valgfri
Tilbagebetalingsperiode 14 dage 30 dage op til 180 dage
Standard leveringsomkostninger refunderet? Ja Ja op til 30 dage
Gratis afhentning Nej 30 dage 30 dage

Enkelte produkter er kun gyldige til tilbagebetalingsgarantien hvis de er returneret i ubrugt tilstand med uåbnet emballage, og software skal være uregistreret. Disse varer inkluderer:
  • Software
  • CD-er og DVD-er
  • Hovedtelefoner og øretelefoner
  • Ørepropper og hørselsværn
  • Mundstykker, rørblad osv… til træblæseinstrumenter og messinginstrumenter
  • Produkter til mund-/læbepleie

Hvis du ønsker at returnere en vare indenfor tidsrummet som er opgivet ovenfor, så beder vi dig venligst sende en email til returafdelingen på returns@gear4music.com for at ordne afhentningen.

 

Returnering af varer inden for vores 30 dages tilbagebetalingsgaranti

Hvis du beslutter dig for en vare ikke er egnet inden for 30 dage efter levering, kan du returnere det tilbage til os for en erstatning eller refundering inklusiv den standard- eller Supersaver-leveringsomkostning, der blev anvendt til din bestilling.

Hvis vi ved det inden 30 dage efter levering til dig, vil vi modtage varen gratis. 

Produktet/Produkterne kan afhentes ved et lokalt postdepot eller på hjemmeadressen alt efter faciliterne i dit lokalområde.

Afhentningsanmodninger foretaget efter 30 dage vil pådrage sig et afhentningsgebyr, beløbet afhænger af størrelse og vægt af varen.

Udvidet tilbagebetalingsgaranti – op til 180 dage

Mange produkter har valgfri ekstra garanti til rådighed som en del af vores udvidet garantipakke. Dette inkluderer en udvidet tilbagebetalingsgarantiperiode. I stedet for vores standard 30 dages tilbagebetalingsgaranti er der op til 180 dage til rådighed (det nøjagtige antal dage står på produktsiden). Dette er omfattet af følgende:

 

For returneringsanmodninger inden for 30 dage fra leveringen:
Vi indsamler gratis varer, og enhver på standardlevering der anvendes på din ordre vil blive refunderet.

 

For returneringsanmodninger efter 30 dage fra leveringen:
Hvis tilbagebetalingsgarantien ønskes efter 30 dage fra leveringsdato (men inden for 180 dage fra levering), skal du sende varerne tilbage til os, eller alternativt kan vi arrangere afhentning for et gebyr, afhængig af størrelse og vægt af varen. De oprindelige leveringsomkostninger tilbagebetales, forudsat det er inden for 30 dage fra leveringen. Den udvidede garantiafgift du oprindeligt betalte bliver ikke refunderet

Pakning af varer, som skal returneres

Du bør beholde den oprindelige emballage fra en vare, indtil du er sikker på, at du vil beholde vareren, fordi vi tillægger et ekstra gebyr, hvis du ønsker at returnere en vare uden den originale emballage senere end 30 dage fra leveringen.

Hvis du ikke har alle dele af den originale emballage men ønsker at returnere varen indenfor tilbagebetalingsgarantiperioden, skal alle dele af varen placeres i en robust papkasse med passende emballage til at beskytte varen og forhindre varen i at flytte sig rundt i kassen, således at varen forhindres i at blive ridset eller beskadiget. Gear4music kan ikke acceptere varer, der er beskadiget på grund af utilstrækkelig emballering, og returnering og refundering kan afslås, hvis varen ikke er pakket korrekt.

Denne udvidede garantiordning inkluderer ikke varer, der er beskadiget i transit – se nedenfor.

Varer beskadiget i transit

I det usandsynlige tilfælde, at dine varer bliver beskadiget under transporten til dig, bedes du venligst informere os snarest muligt og senest inden for 7 dage efter modtagelsen af varen. Vi vil herefter hurtigst muligt erstatte varen eller tilbyde dig refundering af købesummen. Selvfølgelig afhenter vi den beskadigede vare fra dig uden beregning.
 

Defekte varer

 

Standard garanti:

 

Hvis en vare bliver defekt inden for de første seks måneder af dit ejerskab, vil vi afhente varen og levere den tilbage til dig uden beregning.

Hvis du har en vare, der bliver defekt inden for de første 30 dage af dit ejerskab vil vi afhente varen fra en adresse angivet af dig.

Hvis du har en vare, der bliver defekt efter de første 30 dage, men inden for de første seks måneder af dit ejerskab.

Efter seks måneders ejerskab vil vi opkræve et gebyr til at dække vores omkostninger ved afhentning og returnere varen til dig. Dette gælder for både UK og internationale ordrer.

 

UK udvidede garantier:

Hvis en vare bliver defekt inden for de første 2 år af dit ejerskab vil vi afhente varen og levere dem tilbage til dig uden beregning.

Hvis du har en vare, der bliver defekt indenfor de første 60 dage af dit ejerskab vil vi afhente varen fra en adresse angivet af dig.

Hvis du har en vare, der bliver defekt efter de første 60 dage, men inden for de første seks måneder af dit ejerskab:

For varer under 20 kg (f.eks. elektriske guitarer, violiner, MIDI keyboards osv...):
Vederlagsfri afhentning vil ske fra et lokalt afhentningscenter eller fra en adresse angivet af dig, afhængig af hvilken service der tilbydes i dit område.

For varer over 20 kg (fx trommesæt, kontrabasser osv...):
Vi kan afhente din vare fra en adresse angivet af dig.

Efter to års ejerskab vil vi pålægge et mindre gebyr til at dække vores direkte omkostninger ved afhentning og returnering af varen til dig.



Internationale udvidede garantier:
For ordrer leveret uden for Storbritannien, kan udvidede garantivilkår for defekte varer variere mellem 1 og 2 år alt efter land, hvilket vil være klart angivet. Hvis varerne bliver defekte inden for de første 1 eller 2 år af dit ejerskab, vil vi afhente de relevante varer og levere dem retur til dig uden beregning. Efter et eller to års ejerskab vil vi pålægge et mindre gebyr til at dække vores direkte omkostninger ved afhentning og returnering af varen til dig.

Fjerntliggende områder

For kunder i nogle fjerntliggende områder i Storbritannien (f.eks. Isle of Man), er prisen for den udvidede garanti muligvis marginalt højere, på grund af eventuelle større afhentnings- og tilbageleverings omkostninger for transport. Du vil kunne se prisen når du indtaster dine adresseoplysninger under checkout.


 

Visse produkter er ikke med i vores 30 dages tilbagebetalingsgaranti

Nogle varer er kun omfattet af tilbagebetalingsgarantien, hvis de er returneret til os ubrugt og forseglet i original emballage og i kasse af software i uregistreret stand. Disse varer inkluderer:
 
  • Software
  • CD'er og DVD'er
  • Hovedtelefoner og i-øre monitorer
  • Ørepropper og høreværn
  • Mundstykker, rør osv... for træblæsere og messinginstrumenter
  • Produkter for mund- / læbepleje


  •  

Vi kan ikke acceptere returnering af nogen specialfremstillede produkter designet til at arbejde sammen som en unik pakke, såsom computersystemer fremstillet til en kundes personlige specifikationer. Undtagelser er kun mulige efter forudgående aftale med leverandøren og returnering kan i så fald være underlagt et afbestillingsgebyr.

Annullering af en ordre

Du har op til 30 dage fra modtagelse af din ordre til at annullere den.
Hvis du ønsker at annullere din ordre, kan du kopiere teksten nedenfor og indsætte den i en e-mail, udfylde de nødvendige oplysninger og sende den til info@gear4music.com.


******************

Gear4music Limited, Kettlestring Lane, York, Storbritannien, YO30 4XF:

Jeg vil hermed annullere købet af følgende varer: (indsæt dine varer her) ordrenummer: (indsæt dit ordrenummer her),

Bestilt den (indsæt ordredatoen her) og modtaget den (indsæt leveringsdatoen her),

Dit navn,

Din adresse,

Dato

******************


Hvad vi gør, når varerne returneres

Når vi modtager returvarer, vil de blive inspiceret inden for fem arbejdsdage for at sikre, at du har passet på dem mens de har været i din besiddelse, og at alt det, som vi oprindeligt sendte til dig, er blevet returneret.

Bemærk venligst at en der kan blive pålagt en afgift, hvis varerne ikke modtages i ny stand og med passende emballage. Du kan se vores fulde betingelser og vilkår her.

Hvis du har anmodet om en refundering, vil dette blive behandlet inden for 10 arbejdsdage efter modtagelsen af dine varer.

Hvis du har anmodet om en udskiftning eller alternative varer, vil dette blive afsendt hurtigst muligt.