Detaljeret Beskrivelse
Se den fulde beskrivelse
Ultimativ 3D-lydsoftware
Baseret på princippet om partikler kan enhver lydfil brugt til at producere triggerpunkter, der skaber en partikel af lyd. Ved kun at bruge én lydfil vil Sound Particles 2's partikelsystem hver producere den samme fil med variationer, hvorimod import af mere end én fil vil resultere i, at hver partikel tilfældigt gengiver en af de tilgængelige lydfiler. Med op til en million tilgængelige partikler præsenterer Sound Particles 2 en spændende palet af tilgængeligt lyddesign til contemporary film- eller tv-scoringer.
Hver partikel kan brugt på en række forskellige måder, herunder grupper eller emittere. Grupper skaber alle partikler samtidigt, hvorimod emittere producerer partikler med en konstant hastighed. For yderligere variation kan lydmodifikatorer placeres på hver partikel, hvilket skaber et meget mere varieret udvalg af lyde og bevægelse mellem hver partikel. Disse lydmodifikatorer kan være alt fra grundlæggende funktioner såsom EQ eller simple forsinkelser til meget komplekse processer såsom randomiserede filtre, randomiserede pitch-shifters eller endda granulære modifikatorer.
Integrer med animationskilder
Nu med Keyframe-automatisering og animationsunderstøttelse stiger Sound Particles 2 til toppen af al tilgængelig 3D-software. Tag kontrol over den rumlige bevægelse af dine lyde i rummet, og kontroller alle detaljer i automatiseringen til eksperimentelt lyddesign. Vil du have din lyd til at starte inden for en stram kugle og derefter udvide sig 10 meter efter 30 sekunder? Intet problem. Sound Particles vil tage sig af animationen og bevægelsen for dig. Ved hjælp af automatisering kan du styre parametre knyttet til bevægelsesmodifikatorer, der er inkluderet for at tilføje randomiseret bevægelse i partiklerne. For eksempel kan du automatisere hundredvis af partikler med randomiseret pitch-shifting, der bevæger sig rundt i et rumligt felt. Det har aldrig været så nemt at skabe lyddesign i et 3D-rum.
Virtuelt mikrofonsystem leverer fordybende tilpasning
Sound Particles 2's virtuelle mikrofonsystem fungerer meget som et virtuelt lydkamera, der bevæger sig rundt i din kilde, og er det ultimative fordybelsesværktøj. Ved at bruge de virtuelle mikrofoner kan du fange dine partikler fra et andet perspektiv, hvilket sikrer en bedre sammenhæng mellem din lyd og det visuelle signal på skærmen. Du kan bruge flere mikrofoner samtidigt og vælge mellem en lang række formater, så du er klar til enhver situation. Omni, cardioid, hyper-cardioid, bi-directional, stereo (XY, MS, AB, Blumlein, Decca Tree, ORTF), Ambisonics, Multi-channel og endda fordybende Dolby Atmos understøttes. Mens du får et stort udvalg af forskellige opsætninger, giver Sound Particles 2 dig mulighed for at skabe et tilpasset højttalerlayout, der skal brugt i det virtuelle mikrofonsystem.
Omfattende videokompatibilitet
At lave lyde til video er den bedste måde at maksimere realismen og troværdigheden af din film eller tv-lyd. Sound Particles 2 giver mulighed for at indlæse et videoklip eller billede og mixe til cue på skærmen. Ved at bruge den sfæriske visning kan du se partiklerne lagt oven på billedet, hvilket giver dig mulighed for at placere lyde i det rumlige felt mere præcist. For dem, der arbejder med virtual reality, giver Sound Particles 2 dig desuden mulighed for at importere dine 360-graders videoer for at blande lyd. Ved at bruge Ambisonics virtuelle mikrofoner og den medfølgende VR Client-applikation kan du blande dine numre med head-tracking-funktioner for at visualisere, hvordan din lyd bevæger sig rundt i din videokilde.
Fantastisk lydkvalitet
Bygget på et fundament af 64-bit floating-point-præcision, er hver partikel i Sound Particles 2 internt behandlet for maksimeret lydkvalitet. Fordelen ved den 64-bit interne behandling skyldes mængden af lyde, der kan blandes inde i Sound Particles 2. Ved at bruge op til en million partikler har du brug for et stort dynamisk område til at dække alt fra de umiddelbare lyde fra eksplosioner til fjerne lyde af hvisken. Det dynamiske område inden for blandetrinnet kompenseres af en normalisering, der påføres outputtrinnet for at sikre et mere lineært lydniveau til lytteformål. Selvfølgelig understøtter Sound Particles sample rates fra 44,1 til 192kHz for at sikre, at uanset hvilket system du bruger, kan du nemt integrere det i dit workflow.
Anmeldelser
"Partikler har gjort en fantastisk indvirkning på vores arbejde, langt ud over noget, vi kunne opnå med knapper, knapper og anden software." - Cameron Frankley - Supervising Sound Editor (Geostorm)
"Jeg kan ærligt sige, at jeg aldrig har brugt software som Sound Particles før. Det er virkelig ganske ekstraordinært - jeg er fascineret af det." - Jason W. Jennings - Supervising Sound Editor (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)
"Sound Particles producerer lydindhold på en frisk og innovativ måde. Jeg har kun ridset overfladen af, hvad der er muligt, og jeg lærer at tænke med en helt ny tilgang. Det har også uden tvivl den bedste Doppler-effekt, jeg nogensinde har haft. brugt i software!" - David Farmer - Lyddesigner (Ringenes Herre, Hobbitten)
"Vi er i stand til at lave alle mulige virkelig udfordrende lydbilleder ved hjælp af partikler. Det er et fascinerende værktøj, som jeg har brugt meget på showet til at bygge elementer." - Benjamin Cook - Supervising Sound Editor (Black Sails - Emmy for fremragende lydredigering)
Funktioner
- Nyudviklet engine, optimeret til at reagere på ændringer i realtid for at bevare pletfri lydkvalitet, når parametrene justeres
- Masseproducer lydeffekter med Batch Processing for at udsende hundredvis af gengivelser samtidigt
- Over 100 professionelt udformede forudindstillinger inkluderet med muligheden for at gemme et uendeligt antal sporindstillinger
- Gem alle aspekter af din session som en brugerskabelon, der kan genkaldes i enhver ny session, inklusive numre og mikrofonindstillinger
- Ulastelig integration med et stort udvalg af brancheelementer såsom CGI
- Importer 3D-information og link lydeffekter til disse objekter for at høre, hvordan det final produkt kommer sammen
- Gengivelse i realtid
- Automatisk afkodning af ethvert format giver dig mulighed for at overvåge i binaural lyd
- Inkluderer VR Client App til at overvåge dine 360-videoer og Ambisonics-lyd direkte til din Android-enhed
- Ambisonics virtuelle mikrofoner og VR Client-applikation kan bruges til at overvåge din lyd med head-tracking-funktioner, når du ser en 360-video
- Brug op til en million partikler af lydkilder, der afspilles samtidigt for en dyb og ekspansiv lyddesignapplikation
- Lydmodifikatorer giver dig mulighed for at lave subtile variationer til dine partikler, hvilket sikrer, at hver lyd bærer sin egen unikke tone og karakter
- Partikelgrupper giver mulighed for samtidig skabelse af lyde, mens partikeludsendere skaber lyde med en konstant hastighed
- Bredt udvalg af lydmodifikatorer inklusive simple ændringer såsom EQ eller grundlæggende forsinkelser til komplekse processorer som filtre, randomiserede underbånd, tilfældige tonehøjdeskift eller granulære modifikatorer
- Keyframe-animation og Movement Modifiers giver dig mulighed for at tilføje bevægelse til dine partikler
- Placer din lyd i et rumligt perspektiv med virtuelle mikrofoner, der fungerer som et lydkamera
- Opret ny virtuel mikrofonpositionering for tilpassede brugerdefinerede højttalerlayouts
- Gengiv i HOA Ambisonics op til kompatible formater ACN/FuMa/SID, N3D/SN3D/maxN)
- Understøtter moderne Dolby Atmos-formater op til Atmos 9.1 (seng), Auro 11.1/13.1, NHK 22.2
- Skift mellem metriske og imperiale målinger for at få en bedre forståelse af rumlige målinger
- Fuld 2D- og 3D-visning tilgængelig
- Rumlig sporing og udbredelsesmålinger lader dig simulere doppler-effekten med lyd, der bevæger sig gennem et rum
- Randomiserede generatorer kan skabe nye partikler fra den samme kilde til en lidt anderledes lyd
- Best Effort Support-system til at få feedback og industrihjælp med dine projekter
specifikationer
Systemkrav
- Operativ system:
- Mac: OSX 10.9 eller nyere
- Windows : Windows 7/8/10
- CPU: 2-core eller højere
- RAM: 4 GB eller højere
- Diskplads: 620 MB
Generel