Ikke-understøttet browser
Den webbrowser, du bruger i øjeblikket, understøttes ikke længere, og som sådan fungerer funktionerne på denne hjemmeside muligvis ikke som forventet. Vi råder dig til at opdatere til en aktuelt understøttet browser (såsom Chrome, Edge eller Firefox) for at forbedre din sikkerhed, hastighed og overordnede oplevelse.
Nøglefunktioner
Denne beskrivelse er oversat fra engelsk - Se den originale udgave her
Doepfer A-106-1 X-Treme Filter er en autentisk genskabelse af et MS20-stil filter, der leverer de nøjagtige soniske egenskaber med ekstra fleksibilitet. Selvom A-106-1 leverer den samme tone, er den ikke bygget identisk, hvilket gør det muligt for Doepfer at tilføje flere funktioner og muligheder. Oprindeligt designet med et 12dB lavpas og 6dB højpas, er A-106-1 konstrueret med to filtre, der fungerer som både høj- og lavpas samtidigt, hvilket giver mulighed for at bruge to lydstrømme på samme tid. Lydindgange til både lav- og højpas har hver individuelle niveaukontrol med normaliserede indgange, så du kan køre én lydkilde gennem begge filtre sammen for et stort udvalg af filtermuligheder.
Går ud over, hvad der var muligt i det originale design, brugt en polariseret højpas-input, som giver mulighed for at tilføre hver input forskellige polaritetskilder, hvilket åbner op for notch- og båndpasfiltreringsmuligheder. A-106-1 X-Treme-filteret er et sandt must-have for alle live Eurorack-lyddesignere og performere, og bærer alle de værktøjer, du har brug for til at udtrykke din kreativitet, og tilføjer signature af vintage knasende filtrering til dine numre.
Produkt Ref: 220476
Med to uafhængige indgange til både lavpas- og højpasfiltrering giver A-106-1 dig fuld kontrol over de lyde, du har brug for til dine produktioner, musik eller live .
Et simpelt lavpas kan opnås ved at tilføre lavpasindgangen med højpasniveauet indstillet til nul. Ideel til at skabe tordnende low-end, der tilføjer vægt til tynde klingende ledninger eller pads samt filtrering af extreme højder for at hjælpe med at sidde i dit mix uden at lyde hårdt eller fræk.
Et simpelt højpas er muligt ved at føre dit lydsignal til enten lavpas- eller højpasindgangen (normaliserede indgange giver dig mulighed for at bruge begge, og signalet vil passere gennem begge) og kontrollere niveauet af højpas. At bruge et high-pass er ideelt for live -optrædende, hvilket giver dig mulighed for at filtrere energien fra nummeret eller instrumentet til en opbygning før et drop. Alternativt kan den brugt til at hjælpe med at passe tunge savsynths i en travl blanding ved at fjerne overdreven low-end.
Går langt ud over, hvad der var muligt på den originale hardware, som A-106-1 emulerer, kan du endda oprette notch- og båndpasfiltre. Designet med polaritet omvendt højpas-input, hvis begge niveauer af filtrering matches med identiske polariteter, og med lidt eller ingen forvrængning kan du opnå en unik notch-filter lyd. Et notch-filter er fremragende til brug i studiet, når du ønsker at eliminere et smalt problemfyldt frekvensområde for at rydde op i din lyd, så den lyder mere professionel og poleret.
Conversley, som matcher dine niveauindstillinger og sender forskellige polaritetssignaler mellem dine lav- og højpasfiltre, kan du oprette et båndpasfilter. Et båndpasfilter, der hovedsageligt brugt til kreativ effekt, kan skabe lyde, der ligner et 'bullhorn' eller 'megafon', hvorved du kun tillader visse frekvenser i et udvalgt område at passere. Ideel til at skabe dynamisk lyddesign og spændende ændringer i klangen til dine live -shows, et band-pass kan bruges til at finpudse et frekvensområde og skubbe dette til forkant, så dine lyde kan skære gennem tætte blandinger med masser af andre instrumenter .
Som du er begyndt at forvente af Doepfer, tager A-106-1 det originale MS20-stil filterdesign og kører med det. I det originale design er udgangsniveauet begrænset til +/- 0,7V via to antiparallelle dioder over udgangsresonansen. Doepfer har fjernet disse dioder og erstattet dem i stedet med to drejeknapper kaldet CL+ og CL-. Med disse kontroller kan du justere output-adfærden for de begrænsende kredsløb, så du kan skabe asymmetrisk begrænsning for en vildt unik tone. De følsomme lydindgangsniveauer er ideelle til at drive din lyd ind i en grov overdrive -karakter, hvorved radikale knasende lyde vil blive hørt i hele filteret med forstærkede lydsignaler og forstærkede CL+ og CL-kontroller.
Den final tilføjelse til denne meget fleksible og kraftige enhed er indsatsindgangen. Denne indgang giver dig mulighed for at placere andre signaler fra eksterne kilder i resonansfeedback-kredsløbet. Nu har du adgang til spændingsstyret resonans fra en VCA eller prøv din hånd med at eksperimentere med at indsætte modulering eller tidsbaserede effekter i din lyd for et lyddesign, der ikke er af denne verden.