Returnering og refundering

Du kan købe fra Gear4music med fuld tillid og fred i sindet. Som standard leverer vi med en 30 dages "pengene tilbage" garanti som kan udvides op til 120 dage for et mindre gebyr.

Dette er i tillæg til vores produktgarantier, der sikrer beskyttelse mod produktfejl eller -mangler til mellem 2 og 6 år.

Vores "pengene tilbage" garanti ydes ud over dine lovbestemte rettigheder, og er anderledes end, hvad mange andre forhandlere tilbyder, fordi vi tilbyder gratis returnering af varen til os, forudsat at du gør denne ret gældende inden for garantiperioden på 30 dage.

Hvis du ønsker at returnere noget i henhold til vores "pengene tilbage" garantiordning, skal du kontrollere, at produktet er:

View All Information

Returnering for tilbagebetaling - tidsfrister

UK & Europa EU-Standard Gear4music Standard Gear4music Valgfrit
Periode hvor berettiget til tilbagebetaling 14 dage 30 dage op til 120 dage
Standard forsendelsesomkostninger refunderet? Ja Ja op til 30 dage
Vederlagsfri afhentning Nej 30 dage 30 dage

Nogle varer er kun berettiget til "pengene tilbage" garantien, hvis de er returneret til os ubrugt og forseglet i original emballage, og for såvidt angår software i uregistreret stand. Disse varer inkluderer:

  • Software
  • CD'er og DVD'er
  • Hovedtelefoner og In-ear Monitorer
  • Ørepropper og Høreværn
  • Mundstykker, rør osv... for træblæsere og messinginstrumenter
  • Produkter for mund-/læbepleje

Hvis du af en eller anden årsag ønsker at returnere en vare inden for ovennævnte tidsfrister, så ring venligst til vores kundeservice på 0330 365 4444 for at aftale nærmere.

Returnering af varer inden for vores 30 dages "pengene tilbage" garanti

Hvis du inden for 30 dage efter levering beslutter dig for, at en vare ikke passer dig, kan du returnere den til os for en erstatningsvare eller refusion herunder af standard eller Super-Saver leveringsomkostninger, der blev tillagt ved din bestilling.


Vi afhenter varen vederlagsfrit, hvis du lader os det vide inden 30 dage efter leveringen til dig.

For varer under 20 kg (f.eks. elektriske guitarer, violiner, MIDI keyboards osv...):
Vederlagsfri afhentning vil ske fra et lokalt afhentningscenter eller fra en adresse angivet af dig, afhængig af hvilken service der tilbydes i dit område.

For varer over 20 kg (fx trommesæt, kontrabasser osv...):
Vi kan afhente din vare fra en adresse, du angiver.


Afhentningsanmodninger foretaget efter syv dage vil blive påført et afhentningsgebyr, hvis størrelse afhænger af størrelsen og vægten af varen.


Udvidet "penge tilbage" garanti – op til 120 dage

Mange produkter har valgfri ekstrabeskyttelse til rådighed som en del af vores Extended Warranty-pakke. Dette inkluderer en udvidet "pengene tilbage" garantiperiode. I stedet for vores standard 30 dages "pengene tilbage" garanti, er der mulighed for at udvide garantiperioden op til 120 dage (det nøjagtige antal dage er angivet på produktsiden). Ordningen er omfattet af følgende betingelser:


For returneringsanmodninger inden for 30 dage fra leveringen:
Vi afhenter varer vederlagsfrit, og alle standard leveringsomkostninger pålagt din ordre vil blive refunderet.

For varer under 20 kg (f.eks. elektriske guitarer, violiner, MIDI keyboards osv...):
Vederlagsfri afhentning vil ske fra et lokalt afhentningscenter eller fra en adresse angivet af dig, afhængig af hvilken service der tilbydes i dit område.

For varer over 20 kg (f.eks. trommesæt, kontrabasser osv...):
Vi kan afhente din vare fra en adresse efter dit valg. Refundering af leveringsomkostninger og gratis afhentning udelukker leverance-opgraderinger herunder lørdagslevering og leverancer til fikseret tid.


For returneringsanmodninger efter 30 dage fra leveringen:
Hvis "pengene tilbage" garantien aktiveres efter 30 dage fra leveringsdatoen (men inden for 120 dage fra levering), skal du sende varerne tilbage til os, eller alternativt kan vi arrangere afhentning mod et gebyr afhængig af varens størrelse og vægt. De oprindelige leveringsomkostninger for ordren tilbagebetales, forudsat at det er inden for 30 dage fra leveringen. Eventuel udvidet garantiafgift, som er betalt oprindeligt, bliver ikke refunderet.


Pakning af varer, som skal returneres

Du bør beholde den oprindelige emballage fra en vare, indtil du er sikker på, at du vil beholde vareren, fordi vi tillægger et ekstra gebyr, hvis du ønsker at returnere en vare uden den originale emballage senere end 30 dage fra leveringen.

Hvis du ikke har alle dele af den originale emballage men ønsker at returnere varen indenfor perioden for "pengene tilbage" garatien, skal alle dele af varen placeres i en robust papkasse med passende emballage til at beskytte varen og forhindre varen i at flytte sig rundt i kassen, således at varen forhindres i at blive ridset eller beskadiget. Gear4music kan ikke acceptere varer, der er beskadiget på grund af utilstrækkelig emballering, og returnering og refundering kan afslås, hvis varen ikke er pakket korrekt.

Denne udvidede garantiordning inkluderer ikke varer, der er beskadiget i transit – se nedenfor.


Varer beskadiget i transit

I det lidet sandsynlige tilfælde, at dine varer bliver beskadiget under transporten til dig, bedes du venligst informere os snarest muligt og senest inden for 7 dage efter modtagelsen af varen. Vi vil herefter hurtigst muligt erstatte varen eller tilbyde dig refundering af købesummen. Selvfølgelig afhenter vi den beskadigede vare fra dig uden beregning.

Defekte varer

Standard garanti:

Hvis en vare bliver defekt inden for de første seks måneder af dit ejerskab, vil vi afhente varen og levere den tilbage til dig uden beregning.

Hvis du har en vare, der bliver defekt inden for de første 30 dage af dit ejerskab vil vi afhente varen fra en adresse angivet af dig.

Hvis du har en vare, der bliver defekt efter de første 30 dage, men inden for de første seks måneder af dit ejerskab:

For varer under 20 kg (f.eks. elektriske guitarer, violiner, MIDI keyboards osv...):
Vederlagsfri afhentning vil ske fra et lokalt afhentningscenter eller fra en adresse angivet af dig, afhængig af hvilken service der tilbydes i dit område.

For varer over 20 kg (fx trommesæt, kontrabasser osv...):
Vi kan afhente din vare fra en adresse angivet af dig.

Efter seks måneders ejerskab vil vi opkræve et gebyr til at dække vores omkostninger ved afhentning og returnere varen til dig. Dette gælder for både UK og internationale ordrer.


UK udvidede garantier:

Hvis en vare bliver defekt inden for de første 2 år af dit ejerskab vil vi afhente varen og levere dem tilbage til dig uden beregning.

Hvis du har en vare, der bliver defekt indenfor de første 60 dage af dit ejerskab vil vi afhente varen fra en adresse angivet af dig.

Hvis du har en vare, der bliver defekt efter de første 60 dage, men inden for de første seks måneder af dit ejerskab:

For varer under 20 kg (f.eks. elektriske guitarer, violiner, MIDI keyboards osv...):
Vederlagsfri afhentning vil ske fra et lokalt afhentningscenter eller fra en adresse angivet af dig, afhængig af hvilken service der tilbydes i dit område.

For varer over 20 kg (fx trommesæt, kontrabasser osv...):
Vi kan afhente din vare fra en adresse angivet af dig.

Efter to års ejerskab vil vi pålægge et mindre gebyr til at dække vores direkte omkostninger ved afhentning og returnering af varen til dig.



Internationale udvidede garantier:
For ordrer leveret uden for Storbritannien, kan udvidede garantivilkår for defekte varer variere mellem 1 og 2 år alt efter land, hvilket vil være klart angivet. Hvis varerne bliver defekte inden for de første 1 eller 2 år af dit ejerskab, vil vi afhente de relevante varer og levere dem retur til dig uden beregning. Efter et eller to års ejerskab vil vi pålægge et mindre gebyr til at dække vores direkte omkostninger ved afhentning og returnering af varen til dig.

Fjerntliggende områder

For kunder i nogle fjerntliggende områder i Storbritannien (f.eks. Isle of Man), er prisen for den udvidede garanti muligvis marginalt højere, på grund af eventuelle større afhentnings- og tilbageleverings omkostninger for transport. Du vil kunne se prisen når du indtaster dine adresseoplysninger under checkout.



Visse produkter er ikke med i vores 30 dages "pengene tilbage" garanti.


Nogle varer er kun omfattet af "pengene tilbage" garanti, hvis de er returneret til os ubrugt og forseglet i original emballage og i tilfælde af software i uregistreret stand. Disse varer inkluderer:

  • Software
  • CD'er og DVD'er
  • Hovedtelefoner og i-øre monitorer
  • Ørepropper og høreværn
  • Mundstykker, rør osv... for træblæsere og messinginstrumenter
  • Produkter for mund- / læbepleje

  • Vi kan ikke acceptere returnering af nogen specialfremstillede produkter designet til at arbejde sammen som en unik pakke, såsom computersystemer fremstillet til en kundes personlige specifikationer. Undtagelser er kun mulige efter forudgående aftale med leverandøren og returnering kan i så fald være underlagt et afbestillingsgebyr.

    Annullering af en ordre

    Du har op til 30 dage fra modtagelse af din ordre til at annullere den.
    Hvis du ønsker at annullere din ordre, kan du kopiere og indsætte den nedenfor i en e-mail, udfylde de nødvendige oplysninger og send til info@gear4music.com.


    ******************

    Gear4music Limited, Kettlestring Lane, York, Storbritannien, YO30 4XF:

    Jeg vi meddele hermed at jeg vi annullere min/vores kontrakt om salg af den følgende varer list dine ordre emner her ordre(r) liste din ordre number(s) her,

    Bestilte på ordredatoen / modtaget på leveringsdato,

    Dit navn,

    Din adresse,

    Dato

    ******************


    Hvad vi gør, når varerne returneres

    Når vi modtager returvarer, vil de blive inspiceret inden for fem arbejdsdage for at sikre, at du har passet på dem mens de har været i din besiddelse, og at alt det, som vi oprindeligt sendte til dig, er blevet returneret.

    Bemærk venligst at en der kan blive pålagt en afgift, hvis varerne ikke modtages i ny stand og med passende emballage. Du kan se vores fulde betingelser og vilkår her.

    Hvis du har anmodet om en refundering, vil dette blive behandlet inden for 10 arbejdsdage efter modtagelsen af dine varer.

    Hvis du har anmodet om en udskiftning eller alternative varer, vil dette blive afsendt hurtigst muligt.